kontakt@help4bakery.pl

505 792 986

Help4Bakery

Kontakt

Oferta

Zobacz czym się zajmujemy

Oferta oparta  na aktualnych trendach

Obliczanie wskaźników firmy

Rewolucja Clean Label

Identyfikacja wizualna firmy

Własna Piekarnia lub Cukiernia

Składy, alergeny i wartości odzywcze

Rozwój sieci sklepów własnych

Dochowanie tajemnicy

O mnie

Informacje

Dowiedz się więcej

Prasa branżowa

Zobacz rozmowę z Help4Bakery opublikowany w prasie branżowej.

WYWIAD 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola.

Formularz

kontaktowy

Help4Bakery

Na wszystkie zapytania odpowiadamy w ciągu 24h!

Aktualności

Sprawdź co u nas

Dziś już nikt nie ma wątpliwości że branża stoi na ostrym zakręcie. Dlaczego? Otóż wymienię kilka podstawowych problemów z jakimi się spotykam: - Podwyżki cen energii elektrycznej – do 500%
Co może mieć wspólnego równowaga w przyrodzie z branżą cukierniczą i piekarską? Otóż w tym felietonie postaram się przedstawić zarówno mój punkt widzenia jak również wielu przedstawicieli branży, w sprawie
Kiedy twoja firma się rozwija i dochodzisz do momentu uruchomienia sklepów firmowych oddalonych od siedziby, wchodzisz w bardzo ciekawy etap jej rozwoju. Otóż każdy sklep firmowy, chociaż jest częścią tej

Masz pytania? Zadzwoń

ZADZWOŃ 505 792 986

Dziś już nikt nie ma wątpliwości że branża stoi na ostrym zakręcie. Dlaczego?

Otóż wymienię kilka podstawowych problemów z jakimi się spotykam:

- Podwyżki cen energii elektrycznej – do 500% a gazu do 1000%,

- Podwyżki wynagrodzeń,

- Podwyżki cen większości surowców,

- Brak sił do konkurowania z tanimi produktami marketowymi,

- Szara strefa osób wypiekających nielegalnie ciasta i pieczywo – bez pozwolenia,

- Brak czasu na rozwiązywanie aspektów prawnych, podatkowych i kontroli,

- Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników.

 

Można by pomyśleć – ale co z tym można zrobić?

 

Otóż wraz z grupą osób kompetentnych, pełnych energii i zapału do działania założyliśmy nowe stowarzyszenie. Niby nic wielkiego, ale nie tym razem. Wspólnie osiągamy efekt synergii pomysłów i działań. Ale nie robimy tego po to aby konkurować z innymi stowarzyszeniami, tylko po to aby pomóc podobnym przedsiębiorcom, wyznającym podobne wartości co do jakości swoich produktów i sposobu prowadzenia firm.

 

Nasze cele to:

- Wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy członkami, którzy są fachowcami,

- Promocja na większą skalę firm zrzeszonych w stowarzyszeniu,

- Kontrola jakości produkcji i zarządzania w zrzeszonych zakładach,

- Doradztwo w zakresie zarządzania, podatkowym, marketingowym i technologicznym – odpłatne i darmowe,

- Pomoc dla nowych członków w dostosowaniu się do wymogów jakości produkcji i zarządzania,

- Reprezentacja członków stowarzyszenia przed urzędami państwowymi i prowadzenie sporów sądowych,

- Uświadamianie społeczeństwa w zakresie różnic pomiędzy wyrobami przemysłowymi a rzemieślniczymi,

- Wpływ na prawodawstwo dotyczące branży spożywczej i zwracanie uwagi władzy na problemy polskich piekarni i cukierni,

- Promocja kunsztu piekarskiego, cukierniczego i lodziarskiego,

- Promocja znaku towarowego, przyznawanie firmom które przeszły audyt jakości,

- Promocja i wdrażanie innowacji procesowych, technologicznych lub informatycznych u członków stowarzyszenia,

- Zebranie odpowiednio dużej grupy, którą będziemy reprezentować w pewnych sprawach, takich jak zakupy grupowe.

 

Wierzymy że tego typu ciągłe działania potrzebne są małym i średnim przedsiębiorcom, którzy w tej chwili czują się osamotnieni ze swoimi problemami. Obecnie część właścicieli stoi przed decyzją, czy dalej to prowadzić czy zamykać i się nie męczyć? Zamykanie się małych firm da jeszcze więcej miejsca na rynku marketom z ich mrożonym pieczywem przemysłowym. Pisałem już wiele razy o tym że dla zakładów rzemieślniczych zostaje niewielka część rynku i tego już nie zmienimy. Kłopot mają ci, którzy próbują konkurować z marketami ceną i to jest ślepy zaułek. Część świadomych konsumentów może zapłacić więcej za pieczywo, ciasta lub lody wyprodukowane z naturalnych składników, zgodnie ze sztuką, z surowców wysokiej jakości. I o tą część rynku walczą nasi członkowie.

Rola stowarzyszenia jest niezwykle istotna pod warunkiem że działa aktywnie i stara się znajdywać nowe, oryginalne rozwiązania. Dlatego naszą dewizą jest najwyższa jakość, taka której nie wytworzy przemysł. Wymaga to poświęcenia, zaangażowania i wytrwałości, ale wg naszych prognoz jesteśmy świadkami wielkich zmian na rynku i teraz należy już zastosować rozwiązania rewolucyjne. Członkowie stowarzyszenia muszą spełniać pewne standardy lub dostosować się do nich przed przystąpieniem. Mamy w planach nawet dopuszczalną listę surowców, które można używać, oraz będziemy sugerować marki surowców, które nasi specjaliści zaakceptują pod kątem najwyższej jakości.

 

Naszą misją jest coś o czym w moim odczuciu branża już zapomniała, czyli dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo żywnościowe Polaków. Drobna przedsiębiorczość i rzemieślnicy są zgniatani konkurencyjnie przez przemysłowe zakłady a warunki w jakich muszą funkcjonować nie sprzyjają ich rozwojowi.

Ale to właśnie drobna przedsiębiorczość daje Państwu bezpieczeństwo pod względem zatrudniania obywateli. Bankructwo małej firmy nie wpływa na sytuację zatrudnienia w rejonie jak jest to w przypadku fabryki. Małe firmy, które trzymają się zasad rzemiosła wytwarzają produkty różnorodne z surowców od lokalnych dostawców. Nasi członkowie będą tak dobierani aby spełniali te wymogi. Chcemy dawać społeczeństwu najwyższą jakość, i nie chodzi tu o świecące złotem ciasteczka za kosmiczne pieniądze, tylko o produkty znane, smaczne i wytwarzane z nieprzetworzonych surowców, zgodnie ze sztuką. Ustaliliśmy to co jest oczywiste – chleb musi być chlebem, ciasto ciastem a lody lodami. Nie chcemy wspierać setek fabryk komponentów w całej europie, tylko nasze rodzime gospodarstwa rolne. To jest nasza misja, zresztą bardzo korzystna dla naszego kraju.

Ale oprócz jakości produktów musimy również zwracać uwagę na inne aspekty, takie jak warunki pracy i zatrudniania pracowników, czystość, warunki bhp. I to wszystko po to aby konsument czuł że kupując w danym miejscu, robi coś dobrego dla siebie i społeczeństwa.

Dodatkowym atutem takich zmian jest promocja zakładów, które na w/w warunki przystaną, to nagroda za trud i poświęcenie, w efekcie może spowodować wzrost sprzedaży, rozpoznawalność marki i możliwość osiągnięcia wyższych cen przy zwiększającym się popycie.

 

Stwarzanie dobrych warunków pracy w zakładach jest również magnesem, który przyciąga fachowców. Jak pisałem na początku, firmy borykają się z ich brakiem, a firmy o dobrej reputacji nie mają z tym problemu. Zwiększanie sprzedaży, optymalizacja zarządzania i kontrola kosztów to działania które pozwalają na osiąganie lepszych wyników finansowych i wypłatę wyższych wynagrodzeń. Pamiętajmy, to pracownicy są gwarantem powodzenia firmy, należy ich szanować, doceniać i stwarzać warunki do rozwoju.

 

Stowarzyszenie ma na celu roztaczać parasol ochronny nad swoimi członkami. W tym celu mamy na pokładzie prawnika, technologów, managera, specjalistę od Social mediów itd. Nasza działalność nie będzie się ograniczać do zbierania składek. Członkowie służą sobie wzajemnie pomocą przy użyciu komunikatorów. Stowarzyszenie będzie występować o środki na promocję, szkolenia oraz na opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z informatyzacją i zarządzaniem. Władze stowarzyszenia będą reprezentować członków w sprawie negocjacji cenowych z dużymi koncernami, dla których duża grupa przedsiębiorców skupionych w jednym miejscu może stanowić wartość sprzedażową. Stowarzyszenie jako osoba prawna będzie się starać wpływać na zmiany przepisów prawa, które dzisiaj są zawiłe i wręcz uniemożliwiają rozwój.

 

Mam nadzieje że podane argumenty są przekonujące przynajmniej dla części właścicieli, którzy nie poddadzą się w tej trudnej sytuacji rynkowej, dostosują się i wejdą na nową drogę rozwoju swoich firm.

Czy zrzeszanie się przedsiębiorców może być remedium na kłopoty w branży?

25/09/2022

ZADZWOŃ 505 792 986

TAJEMICA WSPÓŁPRACY 

LinkedIn

WhatsApp

Instagram

Facebook

You Tube