kontakt@help4bakery.pl

505 792 986

Help4Bakery

Kontakt

Oferta

Zobacz czym się zajmujemy

Oferta oparta  na aktualnych trendach

Obliczanie wskaźników firmy

Rewolucja Clean Label

Identyfikacja wizualna firmy

Własna Piekarnia lub Cukiernia

Składy, alergeny i wartości odzywcze

Rozwój sieci sklepów własnych

Dochowanie tajemnicy

O mnie

Informacje

Dowiedz się więcej

Prasa branżowa

Zobacz rozmowę z Help4Bakery opublikowany w prasie branżowej.

WYWIAD 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola.

Formularz

kontaktowy

Help4Bakery

Na wszystkie zapytania odpowiadamy w ciągu 24h!

Aktualności

Sprawdź co u nas

Dziś już nikt nie ma wątpliwości że branża stoi na ostrym zakręcie. Dlaczego? Otóż wymienię kilka podstawowych problemów z jakimi się spotykam: - Podwyżki cen energii elektrycznej – do 500%
Co może mieć wspólnego równowaga w przyrodzie z branżą cukierniczą i piekarską? Otóż w tym felietonie postaram się przedstawić zarówno mój punkt widzenia jak również wielu przedstawicieli branży, w sprawie
Kiedy twoja firma się rozwija i dochodzisz do momentu uruchomienia sklepów firmowych oddalonych od siedziby, wchodzisz w bardzo ciekawy etap jej rozwoju. Otóż każdy sklep firmowy, chociaż jest częścią tej

Masz pytania? Zadzwoń

ZADZWOŃ 505 792 986

Rzemieślnicza firma z branży piekarsko - cukierniczej   która chce budować swoją markę i rozpoznawalność oraz tworzyć solidne fundamenty swojego biznesu musi inwestować w sieć własnych sklepów i kawiarni. 

Produkcja rzemieślnicza opiera się na wykonywaniu wielu produktów, prostych składach, tradycyjnych recepturach, dużej rotacji surowców i krótką trwałością produktów. Krótko mówiąc - dużo się dzieje. Obsługując klientów hurtowych lub sieci sklepów, małym zakładom jest ciężko sprostać logistyce produkcji, zaopatrzenia i dostaw.

Praca z własnymi sklepami firmowymi to z jednej strony komfort a z drugiej cała dodatkowa lista zadań.  Przedsiębiorcy którzy już teraz posiadają własne sklepy znają temat i wiedzą z jakimi wiąże się to problemami. Rotacja pracowników, zaopatrzenie, dbanie o czystość, przestrzeganie procedur, liczne kontrole urzędowe, roszczeniowi klienci, nieuczciwi lub niewłaściwi pracownicy - to tylko część problemów. Można jednak zminimalizować ilość problemów do minimum, trzymając się pewnych zasad, które zadziałają przy sprawnym utrzymaniu, rozwoju sprzedaży i funkcjonowaniu sklepów z naszej branży. Na podstawie moich wcześniejszych doświadczeń i współpracy z różnej wielkości piekarniami udało mi się zgromadzić te najważniejsze:

- Sporządzenie listy procedur obowiązujących w punkcie sprzedaży,

- Gruntowne szkolenie pracownika przed przystąpieniem do pracy,

- Wyznaczenie lidera w każdym punkcie z powiększoną odpowiedzialnością za działanie punktu,

- Stworzenie systemu motywacyjnego dla pracowników sprzedaży,

- Wdrożenie systemu informatycznego do zarządzania firmą w celu szybkiego przepływu informacji i kontroli sprzedaży,

- Montaż monitoringu,

- Przeprowadzanie okresowych szkoleń i spotkań motywacyjnych dla załogi, 

- Stworzenie szczegółowej procedury utrzymania czystości w punkcie sprzedaży,

- Stworzenie precyzyjnej procedury planowania sprzedaży i składania zamówień na towar, produkty handlowe, środki czystości itp.,

Zasady należy dopasować indywidualnie do konkretnej firmy, w zależności od tego jaki prezentuje poziom cen i jakość oraz do jakiej grupy docelowej dociera. Ponadto należy dopasować cały punkt sprzedaży do wartości jakimi kieruje się firma i do strategii marketingowej. Np. firma która stawia na Clean Label, musi wyraźnie prezentować składy swoich produktów, a pracownicy muszą być doskonale zorientowani w składnikach oferowanych produktów i źródłach ich pochodzenia. Dodatkowa motywacja sprzedawców może wpływać na poziom ich wiedzy o technologii i korzyściach jakie klienci otrzymują kupując ich produkty. Sprzedawcy w piekarni i cukierni rzemieślniczej muszą prezentować odpowiedni poziom wiedzy i z pewnością muszą być właściwie wynagradzani, aby uniknąć wysokiej fluktuacji tych dobrych. Klienci lubią kiedy w ich ulubionej piekarni spotykają znajomą osobę, która uczciwie poleci dobry produkt. Aktualnie najlepszym kierunkiem na rozwój firmy  w tej branży jest uczciwość - do klienta, do pracownika i do samego siebie.

Proces uruchamiania sklepów wiąże się z mądrym i precyzyjnym zaplanowaniem otwieranego punktu, w tym zakresie należy skorzystać z usług profesjonalnej firmy projektowej, a z naszej strony służymy pomocą przy doborze asortymentu i wdrożeniu systemu zarządzania danym punktem. Z mojego doświadczenia podpowiem, że każdy punkt musi mieć swój niepowtarzalny charakter i atmosferę, w której klient poczuje się przyjemnie i która wzbudzi zaufanie do firmy i oferowanych produktów. To na etapie planowania, a po otwarciu najważniejsze jest wprowadzenie zasad, które wypełnią przestrzeń jaką pozostawia brak szefa w miejscu pracy. Wielu właścicieli piekarni nie wie o tym i pozostawia punkty sprzedaży przypadkowi, obwiniając pracowników za wszelkie niepowodzenia.

W następnych artykułach poruszę następujące tematy związane z zarządzaniem piekarnią I cukiernią:

- kontrola kosztów produkcji w czasie rzeczywistym,

- czyszczenie etykiet produktów,

- sposoby motywowania pracowników,

- istota dobrej identyfikacji graficznej firmy,

- elementy marketingu dla piekarni I cukierni,

- podejście procesowe w zarządzaniu piekarnią I cukiernią,

- zarządzanie siecią sklepów firmowych I motywacja sprzedawców,

- sposoby na dobrą organizację pracy w firmie,

- sposoby na dobrą adaptację do warunków rynkowych,

- wybór optymalnej koncepcji zarządzania,

- e-biznes dla piekarni I cukierni,

- informatyzacja sposobem na sprawne zarządzanie,

- aromamarketing i jego znaczenie w branży piekarskiej I cukierniczej,

- logistyka zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji,

- wykorzystanie aktualnych trendów w branży.

Mirosław Kurek

Własne sklepy to luksus czy konieczność?

20/03/2022

ZADZWOŃ 505 792 986

TAJEMICA WSPÓŁPRACY 

LinkedIn

WhatsApp

Instagram

Facebook

You Tube