Przyjaźni

Kasprowicza

Przyjaźni

Kasprowicza

Projekt i wykonanie: Wytwórnia Marketingu

kontakt@help4bakery.pl

505 792 986

Help4Bakery

Kontakt

Oferta

Zobacz czym się zajmujemy

Opieka technologiczna

Outsorcing zarządzania

Clean Label czyszczenie etykiet

Dobór właściwego sprzętu

Szkolenia indywidualne

Szkolenia i kursy zawodowe

Rozwój sieci sklepów

Informacje

Dowiedz się więcej

O mnie

Dochowanie tajemnicy

Prasa branżowa

Zobacz rozmowę z Help4Bakery opublikowany w prasie branżowej.

WYWIAD 

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola.

Formularz

kontaktowy

Help4Bakery

Na wszystkie zapytania odpowiadamy w ciągu 24h!

Aktualności

Sprawdź co u nas

CSR oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Utarte zwroty, takie jak uwzględnianie interesu społecznego, interesu pracowników czy aspektów środowiskowych, wykorzystuje się jako element strategii
           Każda firma znajduje się w tzw. otoczeniu bliższym (mikrootoczeniu), oraz w otoczeniu dalszym (makrootoczeniu). Otoczenie bliższe firmy stanowi konkurencja, klienci i dostawcy. Czynniki zawarte w tytule artykułu mają ogromny i
         Wiele osób zastanawia się, czy warto dziś uruchomić własną piekarnię rzemieślniczą? Właściciele firm działających w branży mogą się dziwić, że ktoś w tym jakże ciężkim dla nich czasie może wpaść

Masz pytania? Zadzwoń

ZADZWOŃ 505 792 986

Rzemieślnicza firma z branży piekarsko - cukierniczej   która chce budować swoją markę i rozpoznawalność oraz tworzyć solidne fundamenty swojego biznesu musi inwestować w sieć własnych sklepów i kawiarni. 

Produkcja rzemieślnicza opiera się na wykonywaniu wielu produktów, prostych składach, tradycyjnych recepturach, dużej rotacji surowców i krótką trwałością produktów. Krótko mówiąc - dużo się dzieje. Obsługując klientów hurtowych lub sieci sklepów, małym zakładom jest ciężko sprostać logistyce produkcji, zaopatrzenia i dostaw.

Praca z własnymi sklepami firmowymi to z jednej strony komfort a z drugiej cała dodatkowa lista zadań.  Przedsiębiorcy którzy już teraz posiadają własne sklepy znają temat i wiedzą z jakimi wiąże się to problemami. Rotacja pracowników, zaopatrzenie, dbanie o czystość, przestrzeganie procedur, liczne kontrole urzędowe, roszczeniowi klienci, nieuczciwi lub niewłaściwi pracownicy - to tylko część problemów. Można jednak zminimalizować ilość problemów do minimum, trzymając się pewnych zasad, które zadziałają przy sprawnym utrzymaniu, rozwoju sprzedaży i funkcjonowaniu sklepów z naszej branży. Na podstawie moich wcześniejszych doświadczeń i współpracy z różnej wielkości piekarniami udało mi się zgromadzić te najważniejsze:

- Sporządzenie listy procedur obowiązujących w punkcie sprzedaży,

- Gruntowne szkolenie pracownika przed przystąpieniem do pracy,

- Wyznaczenie lidera w każdym punkcie z powiększoną odpowiedzialnością za działanie punktu,

- Stworzenie systemu motywacyjnego dla pracowników sprzedaży,

- Wdrożenie systemu informatycznego do zarządzania firmą w celu szybkiego przepływu informacji i kontroli sprzedaży,

- Montaż monitoringu,

- Przeprowadzanie okresowych szkoleń i spotkań motywacyjnych dla załogi, 

- Stworzenie szczegółowej procedury utrzymania czystości w punkcie sprzedaży,

- Stworzenie precyzyjnej procedury planowania sprzedaży i składania zamówień na towar, produkty handlowe, środki czystości itp.,

Zasady należy dopasować indywidualnie do konkretnej firmy, w zależności od tego jaki prezentuje poziom cen i jakość oraz do jakiej grupy docelowej dociera. Ponadto należy dopasować cały punkt sprzedaży do wartości jakimi kieruje się firma i do strategii marketingowej. Np. firma która stawia na Clean Label, musi wyraźnie prezentować składy swoich produktów, a pracownicy muszą być doskonale zorientowani w składnikach oferowanych produktów i źródłach ich pochodzenia. Dodatkowa motywacja sprzedawców może wpływać na poziom ich wiedzy o technologii i korzyściach jakie klienci otrzymują kupując ich produkty. Sprzedawcy w piekarni i cukierni rzemieślniczej muszą prezentować odpowiedni poziom wiedzy i z pewnością muszą być właściwie wynagradzani, aby uniknąć wysokiej fluktuacji tych dobrych. Klienci lubią kiedy w ich ulubionej piekarni spotykają znajomą osobę, która uczciwie poleci dobry produkt. Aktualnie najlepszym kierunkiem na rozwój firmy  w tej branży jest uczciwość - do klienta, do pracownika i do samego siebie.

Proces uruchamiania sklepów wiąże się z mądrym i precyzyjnym zaplanowaniem otwieranego punktu, w tym zakresie należy skorzystać z usług profesjonalnej firmy projektowej, a z naszej strony służymy pomocą przy doborze asortymentu i wdrożeniu systemu zarządzania danym punktem. Z mojego doświadczenia podpowiem, że każdy punkt musi mieć swój niepowtarzalny charakter i atmosferę, w której klient poczuje się przyjemnie i która wzbudzi zaufanie do firmy i oferowanych produktów. To na etapie planowania, a po otwarciu najważniejsze jest wprowadzenie zasad, które wypełnią przestrzeń jaką pozostawia brak szefa w miejscu pracy. Wielu właścicieli piekarni nie wie o tym i pozostawia punkty sprzedaży przypadkowi, obwiniając pracowników za wszelkie niepowodzenia.

W następnych artykułach poruszę następujące tematy związane z zarządzaniem piekarnią I cukiernią:

- kontrola kosztów produkcji w czasie rzeczywistym,

- czyszczenie etykiet produktów,

- sposoby motywowania pracowników,

- istota dobrej identyfikacji graficznej firmy,

- elementy marketingu dla piekarni I cukierni,

- podejście procesowe w zarządzaniu piekarnią I cukiernią,

- zarządzanie siecią sklepów firmowych I motywacja sprzedawców,

- sposoby na dobrą organizację pracy w firmie,

- sposoby na dobrą adaptację do warunków rynkowych,

- wybór optymalnej koncepcji zarządzania,

- e-biznes dla piekarni I cukierni,

- informatyzacja sposobem na sprawne zarządzanie,

- aromamarketing i jego znaczenie w branży piekarskiej I cukierniczej,

- logistyka zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji,

- wykorzystanie aktualnych trendów w branży.

Mirosław Kurek

Własne sklepy to luksus czy konieczność?

20/03/2022

DOCHOWANIE TAJEMNICY

ZADZWOŃ 505 792 986

Facebook

Instagram

WhatsApp

LinkedIn