You Tube

Facebook

Instagram

WhatsApp

LinkedIn

TAJEMICA WSPÓŁPRACY 

ZADZWOŃ 505 792 986

20/03/2022

Własne sklepy to luksus czy konieczność?

Rzemieślnicza firma z branży piekarsko - cukierniczej   która chce budować swoją markę i rozpoznawalność oraz tworzyć solidne fundamenty swojego biznesu musi inwestować w sieć własnych sklepów i kawiarni. 

Produkcja rzemieślnicza opiera się na wykonywaniu wielu produktów, prostych składach, tradycyjnych recepturach, dużej rotacji surowców i krótką trwałością produktów. Krótko mówiąc - dużo się dzieje. Obsługując klientów hurtowych lub sieci sklepów, małym zakładom jest ciężko sprostać logistyce produkcji, zaopatrzenia i dostaw.

Praca z własnymi sklepami firmowymi to z jednej strony komfort a z drugiej cała dodatkowa lista zadań.  Przedsiębiorcy którzy już teraz posiadają własne sklepy znają temat i wiedzą z jakimi wiąże się to problemami. Rotacja pracowników, zaopatrzenie, dbanie o czystość, przestrzeganie procedur, liczne kontrole urzędowe, roszczeniowi klienci, nieuczciwi lub niewłaściwi pracownicy - to tylko część problemów. Można jednak zminimalizować ilość problemów do minimum, trzymając się pewnych zasad, które zadziałają przy sprawnym utrzymaniu, rozwoju sprzedaży i funkcjonowaniu sklepów z naszej branży. Na podstawie moich wcześniejszych doświadczeń i współpracy z różnej wielkości piekarniami udało mi się zgromadzić te najważniejsze:

- Sporządzenie listy procedur obowiązujących w punkcie sprzedaży,

- Gruntowne szkolenie pracownika przed przystąpieniem do pracy,

- Wyznaczenie lidera w każdym punkcie z powiększoną odpowiedzialnością za działanie punktu,

- Stworzenie systemu motywacyjnego dla pracowników sprzedaży,

- Wdrożenie systemu informatycznego do zarządzania firmą w celu szybkiego przepływu informacji i kontroli sprzedaży,

- Montaż monitoringu,

- Przeprowadzanie okresowych szkoleń i spotkań motywacyjnych dla załogi, 

- Stworzenie szczegółowej procedury utrzymania czystości w punkcie sprzedaży,

- Stworzenie precyzyjnej procedury planowania sprzedaży i składania zamówień na towar, produkty handlowe, środki czystości itp.,

Zasady należy dopasować indywidualnie do konkretnej firmy, w zależności od tego jaki prezentuje poziom cen i jakość oraz do jakiej grupy docelowej dociera. Ponadto należy dopasować cały punkt sprzedaży do wartości jakimi kieruje się firma i do strategii marketingowej. Np. firma która stawia na Clean Label, musi wyraźnie prezentować składy swoich produktów, a pracownicy muszą być doskonale zorientowani w składnikach oferowanych produktów i źródłach ich pochodzenia. Dodatkowa motywacja sprzedawców może wpływać na poziom ich wiedzy o technologii i korzyściach jakie klienci otrzymują kupując ich produkty. Sprzedawcy w piekarni i cukierni rzemieślniczej muszą prezentować odpowiedni poziom wiedzy i z pewnością muszą być właściwie wynagradzani, aby uniknąć wysokiej fluktuacji tych dobrych. Klienci lubią kiedy w ich ulubionej piekarni spotykają znajomą osobę, która uczciwie poleci dobry produkt. Aktualnie najlepszym kierunkiem na rozwój firmy  w tej branży jest uczciwość - do klienta, do pracownika i do samego siebie.

Proces uruchamiania sklepów wiąże się z mądrym i precyzyjnym zaplanowaniem otwieranego punktu, w tym zakresie należy skorzystać z usług profesjonalnej firmy projektowej, a z naszej strony służymy pomocą przy doborze asortymentu i wdrożeniu systemu zarządzania danym punktem. Z mojego doświadczenia podpowiem, że każdy punkt musi mieć swój niepowtarzalny charakter i atmosferę, w której klient poczuje się przyjemnie i która wzbudzi zaufanie do firmy i oferowanych produktów. To na etapie planowania, a po otwarciu najważniejsze jest wprowadzenie zasad, które wypełnią przestrzeń jaką pozostawia brak szefa w miejscu pracy. Wielu właścicieli piekarni nie wie o tym i pozostawia punkty sprzedaży przypadkowi, obwiniając pracowników za wszelkie niepowodzenia.

W następnych artykułach poruszę następujące tematy związane z zarządzaniem piekarnią I cukiernią:

- kontrola kosztów produkcji w czasie rzeczywistym,

- czyszczenie etykiet produktów,

- sposoby motywowania pracowników,

- istota dobrej identyfikacji graficznej firmy,

- elementy marketingu dla piekarni I cukierni,

- podejście procesowe w zarządzaniu piekarnią I cukiernią,

- zarządzanie siecią sklepów firmowych I motywacja sprzedawców,

- sposoby na dobrą organizację pracy w firmie,

- sposoby na dobrą adaptację do warunków rynkowych,

- wybór optymalnej koncepcji zarządzania,

- e-biznes dla piekarni I cukierni,

- informatyzacja sposobem na sprawne zarządzanie,

- aromamarketing i jego znaczenie w branży piekarskiej I cukierniczej,

- logistyka zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji,

- wykorzystanie aktualnych trendów w branży.

Mirosław Kurek

ZADZWOŃ 505 792 986

Masz pytania? Zadzwoń

Dziś już nikt nie ma wątpliwości że branża stoi na ostrym zakręcie. Dlaczego? Otóż wymienię kilka podstawowych problemów z jakimi się spotykam: - Podwyżki cen energii elektrycznej – do 500%
Co może mieć wspólnego równowaga w przyrodzie z branżą cukierniczą i piekarską? Otóż w tym felietonie postaram się przedstawić zarówno mój punkt widzenia jak również wielu przedstawicieli branży, w sprawie
Kiedy twoja firma się rozwija i dochodzisz do momentu uruchomienia sklepów firmowych oddalonych od siedziby, wchodzisz w bardzo ciekawy etap jej rozwoju. Otóż każdy sklep firmowy, chociaż jest częścią tej

Aktualności

Sprawdź co u nas

Na wszystkie zapytania odpowiadamy w ciągu 24h!

Help4Bakery

Formularz

kontaktowy

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola.

WYWIAD 

Prasa branżowa

Zobacz rozmowę z Help4Bakery opublikowany w prasie branżowej.

Informacje

Dowiedz się więcej

O mnie

Dochowanie tajemnicy

Rozwój sieci sklepów własnych

Składy, alergeny i wartości odzywcze

Własna Piekarnia lub Cukiernia

Identyfikacja wizualna firmy

Rewolucja Clean Label

Obliczanie wskaźników firmy

Oferta oparta  na aktualnych trendach

Oferta

Zobacz czym się zajmujemy

Help4Bakery

Kontakt

505 792 986

kontakt@help4bakery.pl